Friday, November 25, 2005

Hari Jumaat yg happening!!!

hari ni ader celebration 50 tahun islam di korea..sampai hari ahad..
malam ni ade convention kat sheraton..Dr. Daud Bakar antara v.i.p...bangga cek!
khutbah td pun dlm arab ....(which i dont think it is appropriate, multilingual is better)..byk la gak sheikh2 arab mai..ye la, kalu bukan arab saudi yang nak taja kebangkitan islam di negara lain ..sape lagi? Nampak ustaz hassan dari Jepun...ustaz ni aku pernah borak kat kelas bahase Jepun mase kat uia bimbingan sensei Ahmad Shiyozaki Yuki...sensei Ahmad mmg student Ustaz Hassan mase kat Jepun..sensei Ahmad buat master kat uia..

lepas semayang ade makan free..rase mcm kat uia dapat makan makanan arab..
nasik minyak ngan ayam...huiyoo..sedap maaa..free tu yg penting!
mase makan lepak kat tangga masjid sengsorang..xde "tempat mengadu" le katakan..heheh..
pastu ader org korea main nak bersembang ngan aku..
die interested ngan islam..in fact aku rase korean yang datang kat masjid ni mmg nak tau pasal islam..termasuk yang mmg islam la..haha..
aku dok khabaq die aku xreti ckp korea dlm english...tapi sbb english die pun xbagus sgt..
so terkial2 le aku dengo die ckp korea+english..
nasib baik ade junior (very junior) kat sini tolong teman aku makan ngan die..
name die Ahnaf, 18, ex-maktab mahmud...
die pun xle paham sumer yang ajusshi (pakcik) tu cakap..
umuq die 55 tahun tapi aku mmg terkujat sbb muke die nampak cam student master..
die kate die mmg selalu panjat gunung kat umah die..mmg xmakan khinzir, xminum arak, juge xisap rokok...malah die join jugak semayang asar berjemaah dlm masjid same kitorang. Ng Boon Ka slalu buat camtu kat UIA...semayang terawih lagi!

pas semayang jumpa plak pakcik dari kelantan mai jalan2 di korea... dia dok kat incheon, jalan jauh giler semate2 nak semayang jumaat di seoul ni..die khabaq org kelantan nak kene tunggu 50 tahun lagi baru leh jadi cam org2 di seoul (itupun kalu diorang willing nak ubah sikap)..sbb die sendiri paham sgt dgn sikap org kelantan..seperti aku, pakcik tu melahirkan kekaguman die pade disiplin org korea, lampu melintas x hijau lagi tetap xmelintas walaupun kereta xbyk, servis / perkhidmatan yang cekap dsbg. die ckp kat kitorang camtu pun sbb kitorang bukan org kelantan. But no offence kelantanese out there..i just quoting what i heard from the very senior citizen of kelantan myself, ok! Mase tu aku ngan Ahnaf juge kawan die (x sempat tanyer name)
junior aku kisas spm 2004..kitorang bertiga berjalan ke subway sesame borak2...kenal ke org itu, org ini..hihihi..kitorang separate kat bwh tu sbb tren kitorang berlainan..dalam tren lak borak ngan kawan diorang, Bangladeshi..Faruq name die....byk gak borak sbb die mmg tau UIA..2 3 org kwn die akn ke UIA sem depan (dah sampai dah kot)..die blaja master kat technology institute x jauh dari Korea University..sempat lagi tukar2 email..

sampai stesen korea university..aku pun berpisah ngan Faruq...sempat aku ckp assalamualaikum kat die..buat seketika aku rase ....i'm so "nafastari" today...i'm glad he's not around coz if he does..he'll do the talking while i'll keep silent...at least his absence or my "loneliness" make me more independent...at least aku ni bukan ler susah sgt nak ckp ngan org , ye tak?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nafastari just read ur blog!
very intresting... hehee... I guess u have a great time there. Take care.

November 26, 2005  
Blogger Nizam Ahmad said...

mkn free..suker...
bagus2...belajar bersosial ngan org...have a nice day...everyday...

November 27, 2005  

Post a Comment

<< Home