Thursday, November 10, 2005

Le Tour de Seoul 2005 - Siri 1

Assalamualaikum..
This is my fourth day here at Seoul,
first day tak buat ape..membiasekan diri dengan kesejukan di Seoul..keluar2 bangunan, kat luar lebih sejuk daripada didalam..macam ade air-cond besar kat atas..
Incheon ke Seoul naik bas dalam sejam...tiket nyer 15,000 won...lebih kurang 60 ringgit! First day dah ade problem besar..duit Malaysia xleh exchange kat Korea!!! Kene tukar dolar Amerika dulu kat Malaysia..stakat ni,tu la problem aku..duit aku bleh la dianggap zero!!

Umah sewa johan small buat nice..lengkap dapur ngan bilik air..
dari umah die ke sini (tempat aku main internet ni, Bangunan business school, korea university) ade la 5 minit jalan kaki..

malam tu dah rase cam nak demam..tention!!!

second day...johan gi kelas cam biase..aku sambung tidur pas subuh..best giler tidur sejuk2 ni...pas asar baru die bawak aku jalan2 kat Korea University..main campus die..Korea University ni private school..2nd rank kat korea..first Seoul National University. Kat tengah kawasan U ni ade pekan kecik comel..ade restoran kedai potostet..suasane die ala2 pekan Konoha dalam citer Naruto tu..heheheheh..
dekat isya' baru balik umah..

sampai umah, digicam buat lawak...xleh pasang la pulak! tention giler aku!!!

third day..johan ponteng klas pagi..pening kepale katenyer..
petang tu, dalam kul 2 kitorang pegi Gyeongbokgung palace, naik subway, tambang 900 won. Best dan x best!..best sbb leh jenjalan..xbest sbb xde digicam..tu pun nasib baik ade kamera johan..

nanti aku edit untuk citer penuh..

fourth day..hari aku post ni..bangun pagi dgn gembira sbb video cam dah elok balik!
johan xde klas ari ni tapi die gi study kat school die..
duit masih lagi menghantui .....ingat nak mintak tolong Najib..sbb die ade flight ke incheon blan 11 ni..die pramugara MAS..heheheh..

dok umah tgk TV korea...masak nasik..makan2...tulis2 jurnal...
pas asar kul 3.30...aku ngan johan kesini...sekarang ni la...dan aku dah penat giler sbb xde kerusi kat sini type posting ni..ingat nak cadangkan library UIA buat camni gak, xde la bebudak foreigner dok gune internet lame2 kat law..heheheh

malam Johan ajak gi COEX...aquarium kat seoul..itupun sblm die mintak kat kwn die tolong support finance aku kat sini..tapi setelah pulang ngan kekecewaan..
dok umah je la nampak nyer malam ni... ;(

nanti aku update lagi..sorry sbb xleh nak paste gambo aku... ni pun aku tgh nak mintak pinjam kamera digital kat sorang lagi kawan aku kat sini.. gambo2 ni sumer aku amik kat internet!
see you...penat dah nak berdiri ni!
fourth day- malam (baru edit)
pas isya' Johan bawak keluar makan..
jalan jauh gak..kat restoran name die "NUNA NE SAMCHI"
literally maksud die.."rumah kakakku ikan tenggiri"...hahahahah..
aku makan nasik ngan ikan goreng...dengan sup ala2 kuah tauchu..
ade sambal asam kicap cam kat m'sia..
pengalaman yang xkan aku lupakan ialah apabila ade "isi ikan"
yang tecalit kat pring comel sambal kicap tu..
aku amik pakai chop stick..lalu ku suapkan ke dalam mulut sumer nyer..
bermulalah pengalaman ngeri menelan "isi ikan" tu..
dari lidah..keperitannyer naik ke hidung..pastu ke kepala...
Ya allah!!!!! perit giler!!!!!!!
berair idung ngan mate aku..
rupe2nyer isi ikan yang aku sangke tu ialah WASABE jepun
yang diperkatakan tu.............PEDAS GILERRRRRRR!!!!!
side dish ade radish kimchi, cabbage kimchi, telur dadar,
sayur, tokpuki (ala2 kue tiow bentuk silinder makan cam yong taufu)..
pas makan bleh tinggal kan sort of memorial mark
kat dinding restoran tu..mmg dah byk org conteng pakai maker
yang di provide oleh pemilik restoran tu..hahaha..
ape lagi..aku pun menconteng la sepuas2 nyer!!! hhahahah..
pas makan lalu kat Anamdong street menuju cc
yang aku tgh berade ni..
street tu mmg happening dgn org2 mude..sbb ramai student dok berhampiran tu..
mmg org mude je la yang penuh kat tepi2 jalan tu...
kedai2 byk jual peperu..biskut stick yang ade salut coklat separuh drpd biskut tu ..
esok peperu day...budak2 ni kasik kat kengkawan atau couple...
peperu di bungkus macam2 bentuk...ade plak disusun dalam bentuk hati..
macam2 dorang ni!
pas cc ni balik ler ape lagi..
insyallah duit dah settel..sbb ade kawan johan leh tolong
tukarkan duit dengan duit diorang..makaseh!
sabtu ni nak gi Nami Islan tempat rakaman Winter Sonata...
harap2 video cam elok mase tu...insyaAllah!!!
ok..nanti post lagi

Tempat raje bersemayam di Gyeoungbokgung palace..tempat ni ala2 Forbidden city kat china

tempat beradu raja..bilik raje kat tengah2 dikelilingi 8 bilik gundik!

tempat berhibur raja atau tetamu diraja dihiburkan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home